Brev:
MME tager min datters appetit
15. januar 2022
Alder:
7 mdr.
MME tager min datters appetit
Hej Helen
Jeg har en datter på 7 måneder, som trives godt, er glad og tager fint på, da hun vejer 8,1 kg. Hendes mos/grød-måltider er dog stadig meget små (typisk 60-90 g), når hun samtidig får omkring de anbefalede 750 ml MME i døgnet. Nu har vi forsøgt at skære lidt ned på MME om dagen for at øge hendes appetit til mos, men som det kan ses på madplanen herunder spiser hun stadig ikke så meget mos og grød. Til gengæld er hun meget nysgerrig på fingermaden, selvom det nok maks bliver til 10 g pr måltid.
Men hvad er vigtigst lige nu: at hun får de anbefalede 750 ml pr døgn, eller at hun spiser nogle større mos-måltider? Vi har selv overvejet at fjerne MME-måltidet kl 13:30 for at øge hendes appetit om dagen, men i så fald vil hun kun få 500-600 ml mme i døgnet. Er det ok, at vi fjerner dette måltid?
En typisk dag ser således ud:
05:00: 150 ml mme
08:00: havregrød ca 40 g + lidt frugt fingermad
(Lur 10:00-11:30)
12:00: mos 60-90 g + lidt grønt fingermad
13:30: 120 ml mme
(Lur 14-16:30)
17:00: mos 60-80 g
18:00: mere mos 10 g + lidt grønt fingermad
19:30: 220 ml mme
23:00: 190 ml mme
På forhånd tak
Bedste hilsner
Mette